ASY INTERNETU POWRACAJĄ!

Po krótkiej przerwie program Asy Internetu znów jest realizowany. Uczniowie klasy 5a i 5b świetnie sobie radzą wykonując kolejne zadania i odkrywając tajniki bezpiecznego korzystania z Internetu. Chcielibyśmy Wam zaprezentować galerię zdjęć z kartami pracy uczniów, którzy mieli za zadanie opisać siebie za pomocą emotek i symboli na koszulce. Ciekawe czy łatwo jest rozpoznać kto jest kim

Chcielibyśmy, prezentując efekty pracy klas zaangażowanych w projekt, przekazać Wam też pewną myśl, która trafnie opisuje wnioski z tego ćwiczenia: Czasem ludzie, z kto?rymi się komunikujemy, nie rozumieją naszych intencji. Dzieje się tak dlatego, z?e interpretacja obrazo?w i sło?w zalez?y od indywidualnych dos?wiadczen? kaz?dego z nas. Wiele komunikato?w przekazujemy zupełnie nies?wiadomie, a to cze?sto prowadzi do nieporozumień. Oceniamy ludzi i sami jestes?my oceniani po ubiorze, fryzurze, a nawet sposobie, w jaki chodzimy i gestykulujemy. Z takimi ocenami cze?sto spotykamy się w Internecie w formie komentarzy.

Komunikuja?c się w sieci, powinnis?my być uwaz?ni ? zamieszczane przez nas komentarze, słowa czy emotki maja? znaczenie. Warto s?wiadomie decydować, co i do kogo piszemy. Powinnis?my pamie?tac? o tym, z?eby zanim opublikujemy wiadomos?ci lub zdje?cia, zatrzymac? się zadac? sobie pytanie: ?Jak ktoś inny moz?e to zinterpretować? Czy jestem pewien/pewna, z?e zrozumie, co mam na mys?li??. Podobnie zanim skomentujemy wypowiedzi innych, powinnis?my zadac? sobie to samo pytanie: ?Czy jestem pewien/pewna, z?e rozumiem, co oznaczają??. Jes?li nie jestes?, zawsze moz?esz zapytać, np. ?Wygla?da na to, z?e nie podoba Ci się ten pomysł. Czy dobrze rozumiem?? albo jeszcze pros?ciej: ?Nie jestem pewien/pewna, co chcesz powiedzieć. Czy moz?esz doprecyzować, co masz na mys?li??.

 Zostawiamy Was z tą myślą i zabieramy się za drugie ćwiczenie. Już niedługo zamieścimy kolejne efekty pracy.

Psycholog ? koordynator programu Asy Internetu w klasie 5a i 5b

A oto galeria naszych dokonań:


Wróć