Maj z ?Laboratorium Przyszłości
Uczniowie klas 4a i 5a, 5b w tym miesiącu poznawali możliwości okularów VR. Po przeszkoleniu z obsługi sprzętu przenieśli się w wirtualny świat. Wszystkie treści odtwarzane w okularach przekazywane były z zasobów platformy edukacyjnej i komputera nauczyciela. Dzięki temu sprawował pełną kontrolę podczas realizowanego zadania, a uczniowie mogli skoncentrować się na przekazywanym materiale edukacyjnym.
Nowoczesny sprzęt umożliwia realizowanie różnych zajęć w wirtualnej rzeczywistości otwiera zupełnie nowe możliwości, a nauka w jest nie tylko przyjemniejsza, ale także efektywniejsza. Przy ich pomocy uczniowie mogą poznać bliżej zjawiska zachodzące w przyrodzie, podróżować, nurkować delfinami, mogą walczyć ze swoim strachem, oswoić lęki i jednocześnie szybciej zapamiętywać nowe treści.
Klasy 8 na zajęciach informatyki rozwijały umiejętności konstrukcyjne i programistyczne z klockami Lego Education Spike Prime. Dzięki takim pomocom dydaktycznym nauka programowania i radość tworzenia idą w parze, a tym samym wzrost poczucia kompetencji oraz wiara
we własne możliwości.
Na bazie zbudowanych modeli uczniowie rozszerzali ich funkcje wykorzystując dostępne części zestawu. Tworzyli kreatywne rozwiązania, testowali skuteczność działania.
Robot Photon kolejny raz wzbudził emocje i zainteresowanie klas 6 Uczniowie świetnie poradzili sobie z zaprogramowaniem robota, wykorzystując wbudowane czujniki. W swoich kodach stosują pętle, warunki i zmienne, które pozwalają na kontrolowanie ruchu. Projektują programy, które pozwalają robotowi wykonywać różne zadania, takie jak jazda do określonego punktu z wykonaniem kolejnych czynności. Podczas zajęć uczniowie rozwijanie również umiejętności pracy zespołowej.