Sąd nad cyberprzemocą ? lekcje z pomysłem w klasach siódmych
Na lekcjach zdalnych języka polskiego w marcu 2021 r. uczniowie zaangażowali się w projekt edukacyjny, który miał zwrócić uwagę na zagrożenia, jakie wiążą się z korzystaniem z internetu. Zajęcia przeprowadzone w klasach siódmych polegały na symulacji rozprawy sądowej. Oskarżoną była nastolatka rozpowszechniająca w internecie prywatne zdjęcia swojej koleżanki z kasy, pod którymi szybko ukazywały się obraźliwe komentarze. Wyśmiewanie w sieci doprowadziło do poważnego załamania psychicznego koleżanki. Na zakończenie rozprawy sędzia powiedziała: Sądzę, że sprawa oskarżonej nastolatki powinna uświadomić wszystkim, jak łatwo nieprzemyślanym działaniami spowodować można olbrzymią ludzką tragedię. Spróbujmy zatem, podejmując różne kroki, zwłaszcza te podyktowane emocjami , dokładnie przeanalizować i próbować przewidywać ich skutki zanim nie będzie za późno.
Autorem scenariusza i reżyserem była polonistka Agnieszka Rozwadowska.