Projket szkolny „Tydzień lepszego Internetu”
Projekt szkolny Tydzień lepszego Internetu /6-13.02.2014r/
Cele
Podejmowane działania będą skierowane na:
- uświadomienie uczniom, rodzicom i nauczycielom negatywnych społecznych, etycznych i prawnych konsekwencji rozwoju technologii informacyjnej
- kształtowanie świadomego i mądrego użytkownika mediów
- zwrócenie uwagi na kwestię bezpiecznego dostępu do Internetu;
- uświadomienie dzieciom, zagrożeń wynikających z użytkowania Internetu;
- motywowanie do dbania o cudze i własne bezpieczeństwo w Internecie;
- zapoznanie z zasadami bezpiecznego korzystania z Internetu;
- informowanie o możliwościach wsparcia ze strony organizacji zajmujących się zwalczaniem nielegalnych treści w Internecie;
- promowanie wiedzy na temat komputerów, Internetu i związanych z nimi zagrożeń.
Zagadnienia i przewidywanie osiągnięcia
Realizowane zagadnienie |
Osiągnięcia |
Bezpieczny dostęp dziecka do Internetu / bezpieczeństwo w sieci |
Uczeń: 8 jest świadomy, jakie zagrożenia może nieść Internet, 8 dba o swoje bezpieczeństwo w sieci, wie, jakich informacji nie powinien podawać, 8 jest świadomy zagrożeń wynikających z rozmów z nieznajomymi, 8 zna swoje prawa jako użytkownika Internetu, 8 potrafi wycofać się z niebezpiecznej rozmowy, 8 stosuje zasadę ograniczonego zaufania w Internecie: ?Nieznane znaczy niebezpieczne?, 8 zna zasady zgodnego z prawem wykorzystania komputera (prawa autorskie, licencje, piractwo komputerowe). Nauczyciel: 8 dba o bezpieczny dostęp do sieci, wskazuje zasadność i konieczność akceptowania reguł bezpieczeństwa w sieci |
Właściwe zastosowanie Internetu |
Uczeń: 8 zna prawidłowe zastosowanie Internetu, 8 potrafi wyszukać i oddzielić interesujące go informacje od niepotrzebnych, 8 ma świadomość, że nie wszystkie strony internetowe tworzone są przez profesjonalistów i zawierają prawdziwe dane Nauczyciel: 8 uczy jak prawidłowo korzystać z sieci, 8 zapoznaje z szerokimi możliwościami Internetu, 8 zachęca ucznia do rozwijania zainteresowań za pośrednictwem Internetu, 8 przestrzega zasad nadzoru nad uczniami i skutecznie zarządza klasą, 8 przygotowuje ucznia do korzystania z nowych technologii, 8 rozwija aktywność poznawczą i twórczą dziecka. |
Pomoc prawna ze strony organizacji zajmujących się zwalczaniem nielegalnych treści w sieci |
Uczeń 8 wie, do kogo zwrócić się z prośbą o pomoc w razie poczucia zagrożenia, 8 zna internetowe adresy fundacji i innych organizacji zajmujących się zwalczaniem nielegalnych treści w sieci, 8 ma świadomość, jakie treści nie powinny znaleźć się |
ZADANIA PROJEKTU
Termin realizacji: 11.02-14.02. 2014r.
L.p. |
Zadanie |
Klasa |
Odpowiedzialny |
1 |
Przygotowanie plakatów, ulotek informacyjnych promujących bezpieczne korzystanie z Internetu |
VIa, VIb |
Wychowawcy, n-l zajęć komputerowych |
2 |
Wykonanie prezentacji multimedialnej w programie Power Point pt ? Zagrożenia w sieci? |
Va, Vb |
Wychowawcy, n-l zajęć komputerowych |
3 |
Przygotowanie haseł, rymowanek o bezpiecznym i mądrym korzystaniu z komputera i Internetu. |
IVa,IVb |
Wychowawcy, n-l zajęć komputerowych |
4. |
Ja i bezpieczny Internet ? zajęcia wychowawczo edukacyjne poświęcone zagadnieniom bezpieczeństwa w sieci i netykiety. |
IV – VI |
Wychowawcy na godzinach wychowawczych |
5 |
Podsumowanie projektu |
14.02.20104r na apelu |
n- l informatyki koordynatorzy |
Materiał przygotowane przez uczniów należy dostarczyć do dn.13.02.2014r. do sali nr 20 /do n-la zajęć komputerowych/