?Rozwój kwalifikacji kluczem do sukcesu uczniów Gminy Kowala”
?Rozwój kwalifikacji kluczem do sukcesu uczniów Gminy Kowala”
Główny cel projektu jest podniesienie i uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej ukierunkowanej na wyrównywanie szans edukacyjnych, pomoc w rozwiązywaniu problemów uczniów i skierowanie ich na właściwą ścieżkę kształcenia dzięki realizacji programów rozwojowych. Celami szczegółowymi projektu są m.in. wyrównywanie zaległości edukacyjnych, rozwinięcie wiedzy i umiejętności z zakresu kompetencji kluczowych oraz nabycie wiedzy na temat własnych predyspozycji. Uczniowie mający problemy w nauce zostali objęci fachową opieką pedagogiczno-psychologiczną, W ramach projektu uczniowie uzyskali pomoc logopedy i pedagoga. Nabywanie kompetencji kluczowych ma miejsce na odbywających się w ramach projektu zajęciach matematyczno ? przyrodniczych, doskonalących kompetencje językowe z polskiego i angielskiego oraz informatyki. Ponadto uczniowie uczestniczą w spotkaniach z przedsiębiorczości i doradztwa zawodowego.
Aby język giętki? zajęcia wyrównawcze z języka polskiego
Uczniowie klas 4-6 w dwóch grupach wiekowych realizują program wyrównujący wiedzę i umiejętności polonistyczne z zakresu: mówienia, czytania, słuchania, pisania, nauki o języku. Znają alfabet i wykorzystują go, używając słowników; rozpoznają części mowy; czytając teksty, układają do nich pytania i przedstawiają chronologicznie zdarzenia; poznają przysłowia oraz związki frazeologiczne; wzbogacają na podstawie programu multimedialnego wiedzę o teatrze, kinie, filmie, komputerze; utrwalają zasady ortografii i interpunkcji; bogacą słownictwo, wyszukując w tekście zdrobnienia, tworząc nowe wyrazy: przymiotniki od przysłówków, rzeczowniki od czasowników; wysłuchują opowiadania i układają do niego tytuł, zadają pytania.
Każde dziecko, które uczęszcza na zajęcia wyrównawcze jest otoczone szczególną opieką, serdecznością oraz wyrozumiałością ze strony nauczyciela prowadzącego p. Małgorzaty Grzesiak ?polonisty i oligofrenopedagoga.
English is easy? zajęcia z języka angielskiego
Zajęcia, na które uczęszczają uczniowie z klas IV ? VI. odbywają się w dwóch grupach w poniedziałki i wtorki. Ich program oparty jest na podstawie programowej dla II etapu edukacyjnego, na poziomie A1 i skierowany jest na rozwijanie następujących kompetencji uczniów:
- podniesienie i wyrównanie szans edukacyjnych poprzez wdrożenie skutecznych rozwiązań w zakresie zajęć języka angielskiego,
- skuteczne porozumiewanie się, rozwijanie językowej kompetencji komunikacyjnej
- rozwijanie sprawności językowych: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie, pisanie oraz samoocen
- rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości językowe,
- rozwijanie w uczniach postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur,
- przygotowanie uczniów do samodzielności w procesie uczenia się i samooceny,
- zapewnienie uczniom maksimum kontaktu z językiem angielskim.
Na zajęciach uczniowie korzystają z podręcznika i ćwiczeniówki New Project 2. Tematyka zajęć jest dostosowywana do poziomu i oczekiwań uczniów. Uczniowie chętnie i aktywnie uczestniczą w zajęciach, na których panuje miła i życzliwa atmosfera. Tajniki języka angielskiego pomaga zgłębiać uczniom nauczyciel języka angielskiego p. Marzena Molga.
Matematyczne spojrzenie na przyrodę…
W ramach projektu uczniowie uczestniczą w zajęciach matematyczno-przyrodniczych rozwijających kompetencje kluczowe. Uczniowie poszerzają swoją wiedzę i zdobywają nowe umiejętności związane z naukami matematyczno-przyrodniczymi z wykorzystaniem metod aktywnych. Poszerzają swoja wiedzę o potęgi i pierwiastki, układ współrzędnych, konstrukcje geometryczne itp. z wykorzystaniem gier i zabaw. Tworzą „ciekawe życiorysy” za pomocą liczb, szyfrują wiadomości, wykonują konstrukcje geometryczne przez zginane kartki papieru, poznają liczby doskonałe, rozwiązują zadania konkursowe, rebusy zapałczane oraz zagadki logiczne, w praktyce przekonują się, jaką powierzchnię i objętość ma sala , w której się uczą.
Zajęcia prowadzone są w dwóch grupach pod okiem p. Ewy Bednarczyk i p. Iwony Stefańskiej Stanik
Bogate możliwości komputera – zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe z informatyki
Zajęcia pokazują uczniom narzędzia i metody pracy z komputerem, dają przy tym pole do samodzielnego odkrywania bogatych możliwości pracy z komputerem. Podczas zajęć dowiadują się o podstawowych własnościach różnych systemów operacyjnych. Uruchamiają i zamykają aplikacje typowe dla środowiska Windows.Wykonują także operacje na plikach i folderach, ze szczególnym uwzględnieniem edytora tekstu ( tworzyli pliki tekstowe, formatowali ich zawartość, wstawiali bądź zmieniali elementy graficzne). Uczestnicy zajęć zapoznają się z metodami wykorzystania urządzeń peryferyjnych, ich rodzajami i zastosowaniem. Podczas spotkań szczególną uwagę poświęcamy obszarom praktycznych zastosowań techniki komputerowej, metodom korzystania z gotowych zbiorów informacji takich jak np. płyty CD ( encyklopedie multimedialne, gry edukacyjne i inne programy ) oraz zbiory internetowe. Uwzględniono również tematykę niebezpieczeństw, które niesie ze sobą niewłaściwe korzystanie z technologii informatycznej, gier komputerowych oraz z Internetu. Uczniowie zapoznają się z metodami postępowania w przypadku napotkania wirusa komputerowego. Omówiono zasadę działania programów antywirusowych oraz konieczność ich stosowania. Jednocześnie gromadzą również własne prace w postaci wydruku oraz plików zapisanych w katalogach.
Zajęcia prowadzi p. Beata Wójcik.