Rzucam i czytam – projekt czytelniczy 2016/2017
Na trzeciej godzinie lekcyjnej rozlega się długi dzwonek. To znak, że rozpoczyna się akcja ,,Rzucam i czytam?? promująca czytanie. Uczniowie przerywają swoje zajęcia lekcyjne i wychodzą na szkolne korytarze, aby zasiąść na parę minut do własnej lektury. Starsi czytają samodzielnie przyniesione książki, najmłodszym czytają wychowawcy. Po chwili z lekturą wszyscy wrócili do swoich planowych zajęć. Tak w naszej szkole 17 listopada 2016r. wystartowała akcja mająca na celu rozbudzanie zainteresowania czytelnictwem.
Żyjemy w czasach, w których bardzo często korzystanie ze współczesnych technologii , zwłaszcza Internetu, absorbuje młodych ludzi tak bardzo, że kontakt z wartościową lekturą staje się coraz rzadszy. Zmiana tego stany rzeczy i zachęcenie do osobistego kontaktu z książką nie jest łatwym zadaniem łatwe. Jednak zgodnie z powiedzeniem ? Kropla drąży skałę? postanowiliśmy w naszej szkole zmierzyć się z tym problemem poprzez akcję ?Rzucam i czytam?. Parominutowe przerwy na czytanie to doskonała okazja do zainteresowania uczniów bogactwem świata ?papierowych? książek i zachęcenia do jego odkrywania. Społeczności uczniowskiej taki przerywnik w lekcjach bardzo się spodobał. Wśród przyniesionych przez młodych czytelników lektur znalazły się te najchętniej przez nich czytane. W czasie tej ?czytelniczej przerwy? wymiano także komentarze na temat czytanych pozycji. Dzięki temu niektórzy od razu sięgnęli po reklamowane pozycje. Liczymy na to, że dzięki tej i innym akcjom czytelniczym wzrośnie zainteresowanie dla czytania, a młodzi czytelnicy przekonają się, że wyprawa w świat stworzony w ulubionej lekturze może być niezapomnianą przygodą? i wspaniałą zabawą wzbogacającą język i poszerzającą horyzonty. Nasza szkolna akcja ma wspierać dzieci w czytaniu dla przyjemności, pokazując im ile radości dają książki! Organizatorzy akcji koordynatorzy Wioletta Beszyga- Oparcik i Iwona Stefańska ? Stanik wspólnie z wychowawcami przez takie ?przerwy na czytanie? pragną pokazać, że czytanie może być radosne i ciekawe. Czytanie jest bowiem podstawowym narzędziem myślenia i zdobywania wiedzy. Dlatego warto kłaść duży nacisk na naukę czytania. Bez tej umiejętności nie można odnieść sukcesu w szkole. I chociaż świat multimediów jest atrakcyjny, czytanie otwiera wiele możliwości. I warto pamiętać, że rozczytane dzieci lepiej radzą sobie z nauką i łatwiej dostosują się do wymogów zmieniającego się świata.
Czytaj więcej
Gminnego Turnieju Gier i Zabaw pt. ?Sport to zdrowie?
24 kwietnia 2017 roku drużyna reprezentująca klasy I-III wzięła udział w kolejnej edycji Gminnego Turnieju Gier i Zabaw pt. ?Sport to zdrowie?. Konkurs organizowany jest przez Publiczną Szkołę Podstawową im. Orła Białego w Kończycach-Kolonii. Celem międzyszkolnych rywalizacji było upowszechnianie sportu wśród dzieci,rozwijanie zainteresowań i umiejętności ruchowych oraz wdrażanie do zdrowego stylu życia. Nasi przedstawiciele zostali wyłonieni spośród uczniów klas drugich i trzecich:
- Zuzanna Błeszyńska
- Kamila Orzechowska
- Klaudia Stanisławek
- Krzysztof Bieniek
- Fabian Chruślak
- Błażej Figarski
W kilku konkurencjach rywalizowały ze sobą cztery drużyny reprezentujące szkoły z terenu naszej gminy. Sportowcy musieli wykazać się szybkością, skocznością, celnością i zwinnością. Nasza szkolna drużyna radziła sobie doskonale, a w końcowej klasyfikacji zajęliśmy drugie miejsce na podium. Sukces ucieszył wszystkich zawodników, ale z pewnością na pierwszym planie dominowała chęć zabawy i sprawdzenie swoich umiejętności. Gratulujemy!
Czytaj więcej
Cool ? turalnie na wiosnę?
21 marca w wyjątkowy sposób uczciliśmy Dzień Wiosny. Jak co roku samorząd szkolny zaproponował motyw przewodni, któremu podporządkowane zostały wszystkie nasze zadania w czasie tego spotkania. W tym roku wiosnę postanowiliśmy przywitać pod hasłem: ,,Kultura moją wizytówką?. Zarówno klasy młodsze jak i starsze przygotowały w tym dniu wiele atrakcji…
Do powitania wiosny klasy młodsze przygotowywały się od początku marca. Uczniowie brali udział w zajęciach, które dotyczyły zasad kulturalnego zachowania się w różnych miejscach i sytuacjach. Na lekcjach przygotowywali również warzywne kanapki i utrwalali dobre maniery podczas spożywania posiłków. W rywalizacji klasowej wybrano w każdym oddziale Króla i Królową Dobrych Manier. Natomiast Ci, którzy kochają wiersze mogli opisać dobre maniery, biorąc udział w konkursie literackim. Dzień Wiosny był okazją do podsumowania wszystkich tych działań. Zwycięzcy konkursu otrzymali nagrody, a klasy młodsze sprawdzały swoją wiedzę na temat savoir- vivru w przygotowanym quizie. Okazało się, że marcowe zajęcia przyniosły pożądane efekty, ponieważ trudno było wyłonić zwycięzców. Oddziały przedszkolne przygotowały pokaz mody, którego tematem przewodnim było dopasowanie stroju do różnych okazji. Była to wyjątkowa kolekcja, która proponowała strój szkolny, galowy, dyskotekowy oraz odświętny. Wszystkie propozycje były niezwykle ciekawe. Nie zapomnieliśmy również o powtórzeniu zasad fair play. Okazją do tego były zabawy ruchowe, które zakończyły nasze spotkanie w pierwszy dzień wiosny. Najmłodsi m.in. ścigali się w workach, kolorowali literki na czas, przeciągali linę? Spotkanie to nabrało wiosennego klimatu również dzięki nakryciom głowy, jakie przygotowało sobie każde dziecko. Było kolorowo, sportowo i kulturalnie J
Klasy starsze równie ciepło powitały Pierwszy Dzień Wiosny. Dla nich był to także Dzień Samorządności. Pod okiem opiekuna SU uczniowie przygotowali bogaty program. Jego punktem kulminacyjnym był turniej o tytuł Super Klasy 2017. Wśród zadań konkursu były scenki o dobrym zachowaniu pod hasłem ?Z kulturą na ty?, pokaz mody ekologicznej, kulinarny konkurs ?Zielona kanapka? . Niezwykle ekscytującym elementem wiosennego spotkania klas starszych były muzyczne zmagania ?Śpiewająca klasa? i rywalizacja w odgadywaniu przysłów ludowych. Wszystkie konkurencje oceniało szacowne jury w składzie: Pani Sylwia Bilska, pani Marta Myśliwiec i przewodniczący szkoły Szymon Adamczyk. Humor dopisywał, a walka była zacięta, ale kulturalna . Było bowiem o co! Nagrodą główną był kosz słodyczy i dzień bez sprawdzianów i kartkówek. Zwycięzcami zostali uczniowie klasy 6b. Nagroda za trzecie i drugie miejsce okazała się nie mniej atrakcyjna: dzień tylko dobrych ocen! Na kolejny taki dzień, z niemniej bogatym programem, zapraszamy za rok.
Czytaj więcejPrzyłącz się do akcji Wszystkie Kolory Świata!
Szkolny Klub Małego Wolontariusza przystępuje do realizacji projektu UNICEF-u Wszystkie Kolory Świata. Celem projektu jest kształtowanie wśród dzieci i młodzieży postawy tolerancji i otwartości na inne kultury, pokazanie, że pomaganie może być nie tylko pożyteczne, ale także przyjemne, zebranie środków na ratowanie życia dzieci w Angoli. Mali wolontariusze zapraszają serdecznie wszystkie dzieci wraz z całymi rodzinami do o zaangażowania się w akcję przygotowywania niezwykłych szmacianych laleczek UNICEF, które będą symbolem naszej pomocy dla najbardziej potrzebujących dzieci na świecie. To może być fantastyczna wspólna zabawa w szkole i w domu, która przyniesie wymierną pomoc innym. Nie bądź obojętny! Zapoznaj się z projektem i namów innych do wspólnej pracy!
Tu czytaj: Opis projektu Wszystkie Kolory Świata
Czytaj więcejRazem możemy więcej – działania wolontariuszy…
Podejmowana przez uczniów-wolontariuszy aktywność wpływa pozytywnie na rozwój ich osobowości, jest okazją do budowania świata wartości, szukania autorytetów i rozwoju zainteresowań . Wolontariat jest jednym ze sposobów ukazania młodemu człowiekowi alternatywnych form spędzania wolnego czasu poprzez czynienie dobra dla innych, czerpania z tego co się wspólnie robi radości i własnej satysfakcji. Wykorzystując otwartość i ciekawość świata poprzez wolontariat można odcisnąć dobroczynne piętno we wszystkich dziedzinach ich życia. Działając w Szkolnym Klubie Małego Wolontariusza nie tylko uczymy się nieść pomoc potrzebującym różnych stron kraju i świata. Dodatkowym efektem naszych działań jest uczenie się bezinteresowności, aktywne uczestnictwo w życiu społecznym, poznawanie idei wolontariatu oraz budowanie pozytywnego świata wartości zgodnie z myślą ks. J. Twardowskiego : ? Realizujemy się najpełniej, jeśli potrafimy żyć dla innych?
- We wrześniu została przeprowadzona akcja zbierania pieniędzy na leczenie chłopca Mateusza Romanowskiego, który jest chory na białaczkę.
- Zbieramy plastikowe nakrętki ?Zakręceni na dobro.? Dzięki pieniądzom zebranym ze sprzedaży nakrętek niepełnosprawne dzieci mogą uczestniczyć w rehabilitacji, zakupić sprzęt pomocny w codziennym funkcjonowaniu.
- Po raz kolejny nasza szkoła przyłączyła się do akcji ? Przywróćmy Dzieciom Uśmiech? organizowanej przez Fundację Przyjazny Świat Dziecka. Uczniowie w trakcie roku szkolnego biorą udział w zbiórce makulatury, która będzie odebrana przez organizatorów następnie sprzedana, a zebrane fundusze zostaną przekazana na rzecz rodzinnych domów dziecka.
- W listopadzie szkoła przyłączyła się do projektu ?Wszystkie kolory świata? to globalna akcja UNICEF, która już po raz czwarty jest realizowana w polskich szkołach. Jej celem jest wsparcie programów szczepień ratujących życie dzieci w najuboższych krajach świata. W ramach akcji uczniowie własnoręcznie projektują i szyją szmaciane laleczki. Każda z nich będzie miała nadane imię i przypisany kraj, z którego pochodzi. Po zakończeniu pracy, w szkole odbędzie się wystawa laleczek. Podczas kiermaszu każdy będzie mógł wybrać laleczkę, zaopiekować się nią, a jednocześnie uratować życie dziecku w Afryce przekazując na ten cel darowiznę. W tym roku pomoc polskich uczniów będzie kierowana do Angoli, gdzie każdego dnia dzieciom zagrażają takie choroby jak cholera, odra, polio, gruźlica czy żółta febra. Projekt ?Wszystkie Kolory Świata? wspiera Majka Jeżowska, Ambasador Dobrej Woli UNICEF.
- Od kilku lat prowadzimy ?Świąteczną zbiórkę żywności?. Działanie to jest prowadzone we współpracy z Radomskim Bankiem Żywności, Centrum Wolontariatu w Kowali i Stowarzyszeniem Wspierania Rozwoju Gminy Kowala. Z produktów żywnościowych tworzone są paczki świąteczne, dla rodzin gminy Kowala, które znajdują się w ciężkiej sytuacji materialnej.
- W okresie zimowym przeprowadzimy akcję ?Podaj łapę?, która polega na zbiórce karmy dla zwierząt, znajdują się w schronisku w Radomiu. Będziemy również zbierali stare koce, kołdry, które posłużą do ocieplenia miejsc w których przebywają psy.
- W kwietniu weźmiemy udział w akcji ?Czyścioch?- porządkowanie zaśmieconych terenów, które są wokół nas.
- KLASA Z SERCEM-akcja w której biorą udział uczniowie klas I-VI
Uczniowie włączają się w akcje charytatywne, wykonując określone zadania. Za każde zadanie klasa otrzymuje serduszko. Uczniowie danej klasy mogą także podejmować działania wolontarystyczne z własnej inicjatywy będą one również honorowane serduszkami. Klasy na bieżąco mogą obserwować swoją aktywność ( serce z przydzielonymi punktami dla każdej klasy). Klasa, która zdobędzie najwięcej punktów w czerwcu otrzyma tytuł ? Klasa z sercem.?
- Ponadto uczniowie Szkolnego Klubu Wolontariatu przyłączą się do realizacji projektów, które są realizowane na terenie naszej szkoły np. czytanie książek dzieciom oddziałów zerowych. Wykonujemy również zadania, które w ciągu roku szkolnego przydzieli nam Centrum Wolontariatu w Kowali.
Ewa Krześniak
Opiekun Klubu Małego Wolontariusza
Czytaj więcejNasz udział w Sztafecie Niepodległości…
Tradycyjne 11.11.o godzinie 11.11 spod pomnika lotników F. Żwirki i S. Wigury w centrum Kowali wyruszyła międzypokoleniowa Sztafeta Niepodległości, a w niej grupa uczniów naszej szkoły wraz z nauczycielami p. Arturem Kupcem i Arturem Bieleckim. Była to VI edycja biegu organizowanego w Kowali z okazji obchodów Święta Odzyskania Niepodległości. Jej celem było obok uczczenie Dnia Niepodległości promowanie patriotyzmu wśród młodych jak i nieco starszych pokoleń. Tegoroczne obchody rocznicy niepodległości na krzyżówkach w Kowali uświetniło tematyczne przedstawienie muzyczne w wykonaniu naszych uczniów przygotowane pod kierunkiem p. Marka Zdyba.
Trasa biegu jak co roku wiodła z centrum Kowali pod pomnik upamiętniający walki z roku 1863, następnie do Rożek pod pomnik pomordowanych z 1942roku, przez Augustowa, Kolonię Kowala do Kowali, gdzie na uczestników sztafety czekał zasłużony poczęstunek. Na pamiątkę tegorocznej Sztafety Niepodległości w naszej gminie ułożono przy pomniku powstańców w Dąbrówce Zabłotnej kolejny kamień pamięci. Na trasie biegu obok naszych uczniów pojawili się wolontariusze Gminnego Centrum Wolontariatu, sportowcy z klubów Judo- Kowala, Zorza Kowala, strażacy, seniorzy Klubu Seniora, pracownicy i klienci Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, wychowankowie świetlic: ,,Szansa? w Kowali oraz mieszkańcy gminy Kowala. Na pamiątkę Sztafety 2016 uczestnicy otrzymali odblask w biało-czerwonych barwach i patriotyczny kotylion. Nad bezpieczeństwem uczestników biegu czuwali strażacy OSP w Kowali oraz policjanci Komedy Miejskiej Policji w Radomiu.
Tak aktywne świętowanie kolejnej rocznicy niepodległości było doskonałym sposobem zamanifestowania współczesnego radosnego patriotyzmu, a równocześnie przywiązania do tradycji i przeszłości Ojczyzny. Dlatego z niecierpliwością czekamy na następną edycję Biegu dla Niepodległej, w którym na pewno weźmiemy udział.
?Nie rzucim ziemi, skąd nasz ród?.?
?Nie rzucim ziemi, skąd nasz ród?.?
Dzień 11 listopada jest jedną z najważniejszych dat w historycznym kalendarzu naszej Ojczyzny. 11 listopada 1918 roku Polska po latach niewoli narodowej i powstańczych zrywów wolnościowych odzyskała niepodległość. Dzień ten jako symbol walki o wolność, znak wiary i zwycięstwa od 98 lat obchodzony jest jako narodowe Święto Niepodległości. Z tej okazji w czwartek, 10 listopada 2016r w naszej szkole odbyła się uroczysta akademia przygotowana przez uczniów kl. VIa i VIb pod kierunkiem p. Marzeny Molgi i p. Marty Myśliwiec. Oprawę muzyczną przygotował wraz z chórem uczniów p. Marek Zdyb. Była to niezwykła lekcja historii, której celami było wzbogacenie wiedzy uczniów, kształtowanie szacunku dla historii minionych pokoleń, uświadomienie roli patriotyzmu w życiu narodu oraz uzmysłowienie młodemu pokoleniu, że nigdy nie należy zapominać o dziejach naszego kraju, o polskiej tradycji i kulturze.
Po wprowadzeniu pocztu sztandarowego i odśpiewaniu hymnu narodowego Dyrektor szkoły Małgorzata Konieczna serdecznie powitała wszystkich obecnych i powiedziała, jak ważne jest dla nas Polaków to niezwykłe święto, obchodzone co roku 11 listopada. Podkreśliła także, że nasz kraj, który mimo iż na 123 lata utracił suwerenność i zniknął z mapy Europy i świata, nadal istniał w sercach Polaków. Oczekiwali oni z nadzieją aż nadejdzie ten dzień pełen radości, chwały, ten dzień, który wspominamy od 1918r., a obchodzimy nieprzerwanie od 1989r. W swoim wystąpieniu Dyrektor szkoły mówiła również o patriotyzmie. Patriota, to nie tylko człowiek występujacy w obronie kraju podczas wielkich zagrożeń, ale również osoba, która w codziennym życiu szanuje symbole narodowe, która pamięta o ważnych dla kraju i jego historii wydarzeniach czy rocznicach. Współczesny patriota to człowiek kultywujący pamięć o swoich przodkach, wyrażający zainteresowanie rodzimą kulturą, historią i teraźniejszą sytuacją kraju. Troskę o losy ojczyzny mamy, my Polacy, szansę okazywać niemal nieustannie. Jej wyrazem jest na przykład uczciwa i twórcza praca, rzetelne zdobywanie wiedzy, dbanie o poprawność języka ojczystego, zarówno w mowie, jak i piśmie, troska o dobro rodziny, a także szacunek dla narodowej tradycji.
Punktem kulminacyjnym uroczystości był montaż słowno ? muzyczny, który wprowadził uczniów w atmosferę wydarzeń poprzedzających datę 11 listopada 1918 roku. W skrócie przedstawiono sytuację polityczną kraju, jaka miała miejsce przed odzyskaniem przez Polskę niepodległości. Naszą Ojczyznę rozdzielili między siebie trzej zaborcy: Austria, Rosja i Prusy. Jej odrodzenie zawdzięczamy pokoleniem, które w powstaniach narodowych podejmowały starania o przywrócenie jej wolności, a w szczególności Legionom, które pod wodzą Józef Piłsudskiego wywalczyły jej niepodległość w 1918 roku. Uczniowie poetyckimi utworami i pieśniami patriotycznymi przypomnieli wszystkim zebranym historię naszego kraju oraz czasów, gdy Polska straciła niepodległość i zniknęła na 123 lata z mapy świata. W części artystycznej największy nacisk położono na ukazanie ducha narodu polskiego, który w latach niewoli, stale wychodził z inicjatywą walki za ojczyznę. Interpretacje muzyczne i recytatorskie utworów literackich pozwoliły zrozumieć rozterki i uczucia naszych rodaków walczących o wolną Polskę.
Informacja przygotowana przez Marzenę Molgę i Martę Myśliwiec
Lokomotywa wierszy Tuwima przybywa…
W roku szkolnym 2013/2014 w naszej szkole realizowany był projekt ?Lokomotywa wierszy Tuwima przybywa?? . Uczniowie mogli poznać wiersze tego znanego i lubianego poety nie tylko czytając je, ale także uczestnicząc w wielu innych ciekawych zadaniach inspirowanych twórczością Tuwima.
- Zabawa andrzejkowa z Tuwimem w tle? zorganizowana została przez ?mały i duży? Samorząd Uczniowski. Była to doskonała okazja do swawoli i harców przed nadchodzącym Adwentem, a równocześnie możliwość do popisania się znajomością wierszy Tuwima. 28 X 2013r uczniowie uczestniczący w szkolnym balu andrzejkowym wcielili się w postacie z wierszy Tuwima. Na zabawie spotkali się słoń Trąbalski, pan Hilary, Zosia Samosia, Dyzio Marzyciel, babcia ze swoją kurką, pani Słowikowa, bohaterowie z wiersza pt. ? Rzepka? i wiele, wiele innych postaci. Na naszą dyskotekę przybył nawet sam pan Tuwim. Zadaniem każdego ucznia było umiejętne zaprezentowanie swojego kostiumu (rekwizytu) na forum, natomiast cała społeczność szkolna odgadywała, z którego wiersza pochodzi dana postać. Uczniowie klas starszych przystąpili do konkursu klasowego, prezentując klasową interpretację wybranego wiersza. Dzieci nagrodzone były gromkimi brawami, słodkościami i punktami w ?Jaka jesteś klaso??. W czasie zabawy rodzice przygotowali bufety, w których były domowe wypieki, rozmaite sałatki oraz kanapki, a na pragnienie napoje. Uczniowie bawili się przy swojej ulubionej muzyce i brali udział w licznych konkursach.
- Dnia 21 października 2013r. w naszej szkole odbył się VIII Konkurs Recytatorski przeznaczony dla uczniów klas I-III i oddziałów 0 pod hasłem ?Morał wierszem pisany-poezja Juliana Tuwima? Przygotowując się do tego konkursu, nasi uczniowie poznawali twórczość poetycką polskiego poety dziecięcego-Juliana Tuwima. Konkurs był świetną formą rozwijania umiejętności recytatorskich u dzieci i zaprezentowania się na forum.
Najlepszymi recytatorami okazali się:
W klasach 3-cich:
I miejsce zajęły: Julia Nogaj ? kl.3a i Julia Szałas ? kl3a
II miejsce ? Zięba Natalia ? kl.
III miejsce ? Kamińska Aleksandra ? kl.3a
W klasach 2-gich:
I miejsce zdobyli Michalina Błeszyńska ? kl.2b i Piotr Smorągiewicz ? kl.
II miejsce ? Szczepanik Kamil ? kl.
III miejsce ? Piątek Roksana ? kl.2b
W grupie dzieci z oddziałów ?0? najlepiej recytowały:
Kamila Orzechowska
Dagmara Szynkaruk
Uczniowie, którzy zajęli pierwsze miejsca reprezentowali naszą szkołę w gminnym konkursie recytatorskim w świetlicy środowiskowej ?Szansa?.
- Uczniowie z klas I-III oraz oddziałów ?0? naszej szkoły doskonale zaprezentowali się na VIII Gminnym Konkursie Recytatorskim ? Morał wierszem pisany-poezja Juliana Tuwima? zorganizowanym przez świetlicę środowiskową ? Szansa? w ramach obchodów Roku Tuwima. Konkurs miał za zadanie popularyzację twórczości i oddanie hołdu temu wielkiemu Poecie, autorowi znanych wierszy dla dorosłych u dla dzieci. Żywo reagująca publiczność, nagradzająca gromkimi brawami występ każdego z uczestników tworzyła przyjazny klimat zdrowej rywalizacji.
Najlepszą recytatorką w grupie aktorskiej okazała się uczennica naszej szkoły Julia Szałas z klasy 3a, która w sposób mistrzowski zaprezentowała wiersz Juliana Tuwima ? W aeroplanie?. W tej samej grupie w kategorii klas pierwszych i oddziałów ?0? ? 2 miejsca zajęły Kamila Orzechowska z oddziału Oa oraz jej rówieśniczka Dagmara Szynkaruk z oddziału 0b w grupie oratorskiej. Laureaci otrzymali dyplomy i nagrody książkowe. Specjalnym wyróżnieniem uhonorowała małych artystów pisarka pani Walentyna Pawelec obecna na konkursie. Dagmara Szynkaruk, Michalina Błeszyńska i Julia Szałas otrzymały od pisarki książki jej autorstwa i gratulacje.
Czytaj więcejWesoły dzień integracji w klasach młodszych…
Dzień integracji klas 0-3 wyznaczono na 12 października 2016 roku. Wszyscy uczniowie wraz z nauczycielami zebrali się na hali gimnastycznej, aby wspólnie spędzić czas na zabawach integracyjnych. Tam panie Agnieszka Zimnicka i Angelika Skorża przygotowały dla wszystkich atrakcyjne zadania. Wspólne zabawy zaczęły się od przywitania przy piosence ?Witam Was?. Podczas śpiewu i pokazywania na twarzy wszystkich gościł uśmiech. Po wspólnym powitaniu przyszedł czas na rozgrzewkę. Przy skocznej muzyce naśladowaliśmy czynności, które wykonuje się przy przygotowywaniu sałatki owocowej i również taką nazwę otrzymała ta zabawa. Podczas tak wesołego spotkania nie mogło zabraknąć konkurencji z odrobiną rywalizacji. Wybrani z każdej klasy uczniowie brali udział w konkurencjach takich jak: wyścigi z balonem, przeciąganie liny oraz wyścigi w workach. Podczas całego spotkania towarzyszył dzieciom dobry humor i duch zdrowej rywalizacji. Na zakończenie każda klasa dostała pamiątkowy dyplom. Nie zabrakło również słodkości dla każdego uczestnika tego integracyjnego spotkania, którego efektem była możliwość lepszego poznania się i związania trwałych przyjaźni.
Czytaj więcej
Czwartoklasiści na start…
Gimnazjaliści mają otrzęsiny, studenci juwenalia, a w naszej szkole, co roku odbywają się zabawy integracyjne dla uczniów klas pierwszych i czwartych, którzy wkraczają w nowy etap szkolnej kariery. W tym roku Samorząd Uczniowski pod okiem opiekuna p. Małgorzaty Grzesiak przygotował dla swoich młodszych kolegów i koleżanek zabawę integracyjną pod hasłem: Czwartoklasiści na start! Impreza miała miejsce na terenie szkoły w piątek 28.10 2016r w godzinach popołudniowych. Spotkanie zorganizowano w formie podchodów ? gry, w której siedem drużyn po siedem osób, przemierzając szkołę śladami kolorowych strzałek poszukiwało ukrytego przez starszych kolegów skarbu. Każda drużyna miała swojego opiekuna- szóstoklasistę oraz szeryfa ? lidera grupy, którzy pilnowali, aby jak najlepiej i jak najszybciej wywiązać się z powierzonych zadań. A było ich aż siedem! ? siedem rymowanych zagadek z różnych dziedzin. Najtrudniejsza okazała się ta, w której trzeba było odgadnąć nazwy drzew. Wiele drużyn decydowało się na wykupienie podpowiedzi, aby móc dalej ruszyć na trasę. Najwięcej śmiechu było przy zadaniu przekładania skarpetek na lewą stronę. Uczniowie wspaniale zaangażowali się w rozgrywki i niezwykle szybko pojawiali się na mecie. A tam już czekał na nich strażnik uzbrojony w miecz i siedem zdobytych żetonów wymieniał na słodki skarb. Ze swoich wychowanków dumne były też wychowawczynie p. Małgorzata Grzesiak i p. Ewa Bednarczyk, które z uwagą obserwowały zmagania. Po podchodach wszyscy uczestnicy i organizatorzy zostali zaproszeni na kolację przygotowaną przez rodziców uczniów klas czwartych. Później czekała na uczniów chwila wytchnienia w ?małym kinie? w sali konferencyjnej, a na koniec nauka tańca belgijskiego pod profesjonalnym okiem p. Artura Bieleckiego. I tak tanecznym krokiem wszyscy uczestnicy zabawy opuścili mury szkolne, a uczniowie klas czwartych mogą teraz z dumą powiedzieć, że egzamin na starszego kolegę i koleżankę zdali wyśmienicie i śmiało mogą wkroczyć na kolejny etap swojej szkolnej kariery.
Czytaj więcej