Projket szkolny „Tydzień lepszego Internetu”

Projekt szkolny Tydzień lepszego Internetu /6-13.02.2014r/

Cele

Podejmowane działania będą skierowane na:

  • uświadomienie uczniom, rodzicom i nauczycielom negatywnych społecznych, etycznych i prawnych konsekwencji rozwoju technologii informacyjnej
  • kształtowanie świadomego i mądrego użytkownika mediów
  • zwrócenie uwagi na kwestię bezpiecznego dostępu do Internetu;
  • uświadomienie dzieciom,  zagrożeń wynikających z użytkowania Internetu;
  • motywowanie do dbania o cudze i własne bezpieczeństwo w Internecie;
  • zapoznanie  z zasadami bezpiecznego korzystania z Internetu;
  • informowanie  o możliwościach wsparcia ze strony organizacji zajmujących się zwalczaniem nielegalnych treści w Internecie;
  • promowanie wiedzy na temat komputerów, Internetu i związanych z nimi zagrożeń.

Zagadnienia  i przewidywanie osiągnięcia

 

Realizowane zagadnienie

Osiągnięcia

Bezpieczny dostęp dziecka do Internetu / bezpieczeństwo w sieci

Uczeń:

8  jest świadomy, jakie zagrożenia może nieść Internet,

8  dba o swoje bezpieczeństwo w sieci, wie, jakich informacji nie powinien podawać,

8  jest świadomy zagrożeń wynikających z rozmów z nieznajomymi,

8  zna swoje prawa jako użytkownika Internetu,

8  potrafi wycofać się z niebezpiecznej rozmowy,

8  stosuje zasadę ograniczonego zaufania w Internecie: ?Nieznane znaczy niebezpieczne?,

8  zna zasady zgodnego z prawem wykorzystania komputera (prawa autorskie, licencje, piractwo komputerowe).

Nauczyciel:

8  dba o bezpieczny dostęp do sieci, wskazuje zasadność i konieczność akceptowania reguł bezpieczeństwa w sieci

Właściwe zastosowanie Internetu

Uczeń:

8  zna prawidłowe zastosowanie Internetu,

8  potrafi wyszukać i oddzielić interesujące go informacje od niepotrzebnych,

8  ma świadomość, że nie wszystkie strony internetowe tworzone są przez profesjonalistów i zawierają prawdziwe dane

Nauczyciel:

8  uczy jak prawidłowo korzystać z sieci,

8  zapoznaje z szerokimi możliwościami Internetu,

8  zachęca ucznia do rozwijania zainteresowań za pośrednictwem Internetu,

8  przestrzega zasad nadzoru nad uczniami i skutecznie zarządza klasą,

8  przygotowuje ucznia do korzystania z nowych technologii,

8   rozwija aktywność poznawczą i twórczą dziecka.

Pomoc prawna ze strony organizacji zajmujących się zwalczaniem nielegalnych treści w sieci

Uczeń

8  wie, do kogo zwrócić się z prośbą o pomoc w razie poczucia zagrożenia,

8  zna internetowe adresy fundacji i innych organizacji zajmujących się zwalczaniem nielegalnych treści w sieci,

8  ma świadomość, jakie treści nie powinny znaleźć się 
w Internecie

 

 

ZADANIA PROJEKTU

Termin realizacji: 11.02-14.02. 2014r.

 

L.p.

Zadanie

Klasa

Odpowiedzialny

1

Przygotowanie plakatów,  ulotek informacyjnych promujących bezpieczne korzystanie z Internetu

VIa, VIb

Wychowawcy,

 n-l zajęć komputerowych

2

Wykonanie prezentacji multimedialnej

 w programie Power Point

pt ? Zagrożenia w sieci?

Va, Vb

Wychowawcy,

n-l zajęć komputerowych

3

Przygotowanie haseł, rymowanek o bezpiecznym i mądrym korzystaniu

  z komputera i Internetu.

IVa,IVb

Wychowawcy,

 n-l zajęć komputerowych

4.

Ja i  bezpieczny Internet ? zajęcia wychowawczo edukacyjne poświęcone zagadnieniom bezpieczeństwa w sieci i netykiety.

IV – VI

Wychowawcy na godzinach wychowawczych

5

Podsumowanie  projektu

14.02.20104r na apelu

 n- l informatyki koordynatorzy

 

 

Materiał przygotowane  przez uczniów należy dostarczyć do dn.13.02.2014r. do sali nr 20 /do n-la zajęć komputerowych/

Skip to content